Öğrencilerimize Görme ve İşitme Engellilere Yönelik Kur’an-ı Kerim Eğitimi Anlatıldı

Üniversitemiz İslami İlimler Fakültesi tarafından Merkezi Derslikler’de 3 Aralık Dünya Engelliler Günü münasebetiyle “Görme ve İşitme Engellilere Yönelik Din Hizmetlerinde Karşılaşılan Sorunlar” konulu konferans düzenlendi. 

Çankaya Müftülüğü Kur’an Kursu Öğreticisi Emine Aydınbelge’nin konuşmacı olarak yer aldığı etkinliğe İslami İlimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mevlüt Erten, Dekan Yardımcıları Prof. Dr. Güldane Gündüzöz, Doç. Dr. Fatıma Zeynep Belen, öğretim üyeleri ve öğrencilerimiz katıldı.

Programın açılış konuşmasını yapan İslami İlimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mevlüt Erten, “Engelli bireylere hayatı kolaylaştırmak ve konuyla ilgili farkındalık oluşturmak için ülkemiz genelinde olduğu gibi Üniversitemizde de çalışmalar ve uzman isimlerin katıldığı etkinlikler yapılıyor. Çankaya Müftülüğü Kur’an Kursu Öğreticisi Emine Aydınbelge Hocamız da görme ve işitme engellilere Kur’an-ı Kerim okumayı öğreten, sahada faaliyet gösteren bir isimdir. Yarın sizler de öğretmen veya Kur’an kursu öğreticisi olduğunuzda sizin de görme veya işitme engelli öğrencileriniz olabilir. Bu bilgileri şimdi öğrenmezseniz görevinizi yapmakta zorlanırsınız. Öğrenirseniz kolayca çözersiniz. Bulunduğumuz ortamlarda, günlük hayatta engelli bireylerin hayatını kolaylaştırma gayretinde olmalıyız. Sayın Hocamıza ve sizlere katılımınız için teşekkür ederim.” dedi.

İşitme engelliler için hazırladığı İşaret Dili Kur’an Elifbâ'sı hakkında görseller eşliğinde uygulamalı olarak bilgi veren Kur’an Kursu Öğreticisi Emine Aydınbelge, “Bir dili öğrenmenin okuma, yazma-konuşma, anlama-konuşma ve konuşma olmak üzere dört aşaması vardır. Her dilin kendine özgü bir alfabesi ve gramer kuralları bulunur. Arapça alfabesi olmadan Arapça öğretimi yapılamaz. Türk işaret dili ile Kur’an öğretimi alan bireyler Arapça öğrenmiş olmayacaklardır. İngilizce dil öğretimi yapılırken örneğin ‘she’ kelimesini ’şi’ diye mi yoksa ‘she’ diye mi yazarız? Kur'an-ı Kerim Arapça indirilmiştir. Kur'an öğretimi Arapça alfabe ile veya ona en uygun şekilde olmalıdır. Türkçe işaret dilinde Arapça harflerin karşılığı olmayan harfler, Türkçedeki en yakın harf ile okunmakta ve bu da Arapça aslından uzaklaşmayı beraberinde getirmektedir. İşitme engellilere Kur'an öğretiminin de Arapçaya en uygun şekilde yapılması elzemdir. Görme engelliler parmakları ile harfi algıladığı gibi işitme engellilerin de elleri bu vazifeyi görür. Bu da işitme engellilerin kıraati en uygun şekilde yapmasını sağlar. Tecvid ilmindeki işmam ve revm kuralları, alimlerimizin bu konudaki hassasiyetlerini bize göstermektedir. İleride görme ya da işitme engelli bir birey, cami ya da kursunuza geldiğinizde veya bu alanda destek istediğinde hepinizin şartları ne olursa olsun geri çevirmeden ve bir an bile düşünmeden vazifeye talip olacağınıza ve başarılı olacağınıza eminim. Sizler için hazırlamış olduğum bu küçük çalışmanın faydalı olmasını dilerim. Rabbim ilminizi artırsın ve O’nun yolundan sapmadan en güzel şekilde çalışmayı nasip etsin. Abese Suresi imtihanını en güzel şekilde vermek dileği ile Allah yar ve yardımcınız olsun.” dedi.

Konferans sonrasında Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Güldane Gündüzöz, Emine Aydınbelge’ye teşekkür ederek hediye takdiminde bulundu.

Emine Aydınbelge, İşaret Dili Kur’an Elifbâ'sı kitabını kütüphanemize verilmek üzere Dekan Yardımcıları Prof. Dr. Güldane Gündüzöz ve Doç. Dr. Fatıma Zeynep Belen’e hediye etti.

Program, günün anısına fotoğraf çektirilmesi ile sona erdi.